Saturday, September 1, 2012

Παιχνίδια σε Python & Pygame - Το Βιβλίο

Η ιδέα για αυτό το βιβλίο ξεκίνησε κοντά στις γιορτές Χριστουγέννων του 2011. Είχα αναλάβει το μάθημα "Εφαρμογές Πολυμέσων" της Γ' τάξης των ΕΠΑΛ και ήθελα να κάνω κάτι αρκετά διαφορετικό από τα καθιερωμένα. Τι νόημα έχει ένα τέτοιο μάθημα αν δεν φτιάξεις πραγματικά μια πολυμεσική εφαρμογή; Και τι καλύτερο από ένα παιχνίδι - κίνηση, γραφικά, ήχος, συνδυάζει όλα τα στοιχεία πολυμέσων.

Μετά τα πρώτα μαθήματα - όπου πάντα διδάσκουμε στοιχεία πολυμέσων, είδη αρχείων εικόνας, ήχου κλπ - μεσολαβούσαν οι διακοπές των Χριστουγέννων. Σκέφτηκα ότι θα ήταν μια ευκαιρία να γράψω μια σειρά μαθημάτων για δημιουργία παιχνιδιών σε Python & Pygame και να αρχίσω να τη χρησιμοποιώ αμέσως μετά τις γιορτές.

Καθώς επεξεργαζόμουν την ιδέα, ο Χρήστος Βαρελάς, εκδότης του deltaHacker αναζητούσε ιδέες για νέα άρθρα. Συμφωνήσαμε λοιπόν να γίνει το Python Game Programming μια σειρά άρθρων στο περιοδικό (αλλά και στο site του περιοδικού) και να κυκλοφορήσει σε free ebook με την ολοκλήρωση της.

Η σειρά πράγματι ξεκίνησε στο τεύχος Φλεβάρη 2012 και ολοκληρώθηκε στο τεύχος Αυγούστου 2012. Ταυτόχρονα γίνονταν και η μεταφορά της στο XeLaTeX για τη δημιουργία του βιβλίου. Να συμπληρώσω εδώ ότι η εργασία παρουσιάστηκε και στην Έκθεση Μαθητικής Δημιουργίας στα Χανιά όπου και είχε μεγάλη απήχηση!

Για την υποστήριξη του βιβλίου και τη διανομή των προγραμμάτων και των αρχείων υποστήριξης έχει δημιουργηθεί ο ιστότοπος pygamegr.wordpress.com. Για τους βιαστικούς δίνουμε παρακάτω απευθείας τους πιο βασικούς συνδέσμους:

Στο βιβλίο παρέχονται επίσης και άλλα μικρότερα προγράμματα και παραλλαγές των παραπάνω και είναι κατάλληλο για (αυτο)διδασκαλία τόσο μαθητών όσο και ενηλίκων στον προγραμματισμό με ευχάριστο τρόπο!

Εύχομαι να το διασκεδάσετε διαβάζοντας το, όσο το διασκέδασα γράφοντας το. Και φυσικά να το χρησιμοποιήσετε αντί για κάποιο βαρετό εγχειρίδιο εκμάθησης προγραμματισμού. Τα σχολεία μας είναι ήδη γεμάτα από τέτοια!